expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

ТЕХНОЛОГИИ И СТРАТЕГИИ НА ОБУЧЕНИЕ

1. Същност на технологиите на обучение

За понятието „технология” в педагогически контекст има дискусии,  изключително много интерпретации и определения. 

СЪДЪРЖАНИЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО И ОБУЧЕНИЕТО

1. Същност и обща характеристика


А. Обща постановка на проблема - проблемът за съдържанието на образованието и обучението е централен и един от най-дискусионните в дидактиката и педагогиката. С развитието на обществото, промяната на социалния опит като обем и качество, ускореното развитие на науката, разширяването и задълбочаването на представите за природата, обществото и човека, огромното количество информация се поставя все по-остро въпросът „Какво трябва да учи обучаваният?”

ПРИНЦИПИ НА ОБУЧЕНИЕТО

1. Същност на принципите на обучение


А. Определение - думата „принцип” има латински произход и означава основа, начало, изходно положение, ръководна идея, основно изискване по отношение на дейността и поведението на човека.

ЦЕЛИ НА ОБРАЗОВАНИЕТО И ОБУЧЕНИЕТО

1. Същност и видове цели

А. Същност и значение на понятието - един от централните проблеми в педагогиката е осмислянето на целите на образованието и обучението не само в съдържателен аспект (какво трябва да постигнат в края на учебната година, в края на учебния етап или степен),  но и в начина на формулирането на целите.